Besparen op webdesign

Wil je de website van je dromen krijgen zonder er een fortuin voor te moeten betalen?

Wanneer je wilt dat een webdesigner zijn prijs verhoogt, andere opdrachten voor de jouwe stelt en de telefoon niet meer opneemt, zeg dan het volgende: “Ik weet nog niet hoe het eruit moet zien, maar als ik het zie dan weet ik het wel”.

De manier om te besparen op webdesign is om met concrete voorbeelden komen van mooie websites en goed geschreven teksten. Veel designers zullen minder kosten als je helpt met het concept en een deel van de content schrijft. Dat klinkt misschien een beetje intimiderend maar zo kan je het wel doen.

Maak duidelijke notities voordat je met een webdesigner rond de tafel gaat zitten.

Ga winkelen. Kijk naar andere websites uit jouw vakgebied en noteer de volgende informatie:

1.    Website link
2.    Wat vind je mooi aan de website – wees specifiek zoals het nummer of locatie van een pagina, harde randen of zachte schaduw, abonnementen formulier, video op de homepage, etc.
3.    Wat vind je niet leuk aan de site – te druk, te zakelijk, te slordig, etc.

Kleur je wereld. Beslis welke kleuren en tinten het beste jouw merk weergeven en welke toon het beste er bij past. Als je geel bijvoorbeeld mooi vindt, wees dan specifiek (zon- of goudkleurig bijvoorbeeld). Ik had ooit een cliënt die roze prachtig vond maar haar persoonlijkheid en leiderschap waren heel assertief. Zij dacht dat mensen die haar website bezochten haar niet serieus namen. Een collega vertelde me dat ze tijdens besprekingen met designers aangaf dat ze haar site graag in zachte tinten wilde. De reactie was dat haar site niet om haar ging maar om de bezoeker. In sommige gevallen is dat waar, maar in haar geval was zij het gezicht en de stem van haar bedrijf.

Plan de pagina’s. Beslis wat het doel van je website is

1.    Wat zijn de top 3 doelen van je website? Interactie aanmoedigen, spullen verkopen, emailadressen verzamelen of iets anders?
2.    Wat voor gevoel wil je dat je bezoeker heeft bij jou website? Welke eerste indruk wil je maken?

Wees je eigen bezoeker. Als je wilt dat mensen je website met gemak kunnen gebruiken, doe je dan voor als de doelgroep.

1.    Wat is de demografie? (Leeftijd, geslacht, inkopen, tijdschriften die je misschien leest, etc)
2.    Wat is het doel van het bezoek? Wanneer je dit doel hebt bepaald kan dit helpen bij het maken van keuzes bij het inrichten van de website.

Ik beloof je, als je de antwoorden levert voor de vragen die komen kijken bij de twee overzichten die je hebt gemaakt om een potentiele webdesigner te zijn, dan zullen ze van je houden. Je moet van tevoren weten waar je blij van wordt. De designer zal er naar uitkijken om met je samen te werken en een passende prijs te noemen om dit te uiten.

Start met wat voorwerk en het zal je uiteindelijk geld, tijd en frustratie besparen.
whatsApp Web | Drogisterij | Zoekmachine Optimalisatie nodig? | website optimalisatie gezocht? | website laten maken | website laten maken goedkoop | Netfort Kampen | Deukweg.nl | Online schade vergelijken | Website design | Webhosting Vergelijken