Hoewel billboards langs de snelweg en posters in het bushokje nog altijd flink zullen bijdragen aan de bekendheid van een adverterend bedrijf, is de adverteerders wereld vandaag de dag veel groter dan dat. Revolutionair voor advertenties waren al radio en tv. Hierbij kan je zelf kiezen op welk moment je adverteert, waardoor je veel meer personalisatie daarin kan stoppen. De kijkers van het NOS journaal zullen andere interesses hebben dan de kijkers van Goede Tijden Slechte Tijden bijvoorbeeld, waarop je kan inspelen met je advertentie.
Online adverteren op Bol en Facebook
Met de opkomst van computers en het internet is het effect van elektronisch adverteren nog sterker geworden. Nu kan je bijvoorbeeld adverteren op bol of Facebook, waardoor je nog gerichter reclame kan maken. Dit soort sites verzamelen namelijk heel veel informatie over hun gebruikers en meten hiermee af wat voor dingen een bepaalde gebruiker in geïnteresseerd is. Stel jij bekijkt allemaal spelcomputers op bol.com, dan zal je meer reclames krijgen voor video games, aangezien dat dan blijkbaar iets is waar je in geïnteresseerd bent. Dit soort reclame is dus veel effectiever dan wat posters langs de weg doen, wat compleet ongericht is. Dit soort technologie werkt ook nog eens erg internationaal en aangezien Nederland een vooruitstrevend land is als het aan komt op technologie is het niet nodig om naar het buitenland te gaan voor uw marketing behoeften.
Aan de slag met online adverteren
Meer weten? Zoek dan bijvoorbeeld voor een online marketing bureauDelft, wat toch een beetje de hightech hoofdstad is van Nederland, vanwege de universiteit. Dit soort bureaus houden zich ook vaak bezig met search engine optimalisation. Hierbij ligt de focus op zoekwoorden in zoekmachines en de zoekresultaten die deze genereren. Door gebruik van ingewikkelde technologie kan er voor worden gezorgd dat bepaalde zoektermen op google bepaalde websites hoger hebben staan dan anderen. Zo zal iemand dus sneller bij uw bedrijf kunnen komen bij bepaalde zoekopdrachten.